Iran & Russia | امضای تفاهم‌نامه همکاری بین اتاق بازرگانی گیلان و اتاق بازرگانی پرم (روسیه)
16987
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-16987,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,overlapping_content,footer_responsive_adv,hide_top_bar_on_mobile_header,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-17.2,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-7.1,vc_responsive
 

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین اتاق بازرگانی گیلان و اتاق بازرگانی پرم (روسیه)

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین اتاق بازرگانی گیلان و اتاق بازرگانی پرم (روسیه)

عصر روز دوشنبه تاریخ ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۰ آقای هادی تیزهوش تابان در جلسه مشترک با تجار و بازرگانان برگزیده استان پرم ( روسیه ) شرکت نمودند. در این نشست کاری که در اتاق بازرگانی و صنعت پرم با حضور آقای اولگ اژدانف رییس اتاق بازرگانی و صنعت پرم و خانم یلنا میرونووا معاون اتاق بازرگانی پرم برگزار گردید طرفین در خصوص توسعه و گسترش روابط تجاری و اقتصادی بین استان گیلان و استان پرم به بحث و گفتگو پرداختند. آقای اژدانف اظهار داشتند که‌ حدود ۱/۵ سال است بخاطر شیوع ویروس کرونا مهمان خارجی نداشتیم و ارتباط ما با همتایان خارجی به شکل ویدئوکنفرانس بوده است و بسیار خوشحال هستند که یک هیأت خارجی از ایران به پرم آمده‌اند و فصل تازه‌ای در روابط تجاری خارجی آنها گشوده خواهد شد. در این نشست تجار و تولیدکنندگان استان پرم به تشریح فعالیت‌های اقتصادی خود پرداختند و مشکلات خود را در خصوص تجارت با ایران مطرح نمودند و علاقه زیادی برای توسعه روابط تجاری با ایران داشتند. آقای تیزهوش تابان به تفصیل به سوالات آنها پاسخ دادند و راهنمایی‌های لازم را برای انجام صحیح معاملات تجاری با ایران به عمل آوردند. در پایان این نشست تجاری تفاهم‌نامه همکاری بین اتاق بازرگانی گیلان و اتاق بازرگانی پرم توسط آقای هادی تیزهوش تابان رییس اتاق بازرگانی گیلان و آقای اولگ اژدانف رییس اتاق بازرگانی پرم امضا گردید. در این تفاهم‌نامه طرفین متعهد شدند حداکثر تلاش و کوشش‌ خود را برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی بین دو استان گیلان و پرم و همچنین رفع موانع موجود به عمل آورند. بر اساس این تفاهم‌نامه مقرر گردید کارگروه مشترکی برای سازماندهی صادرات چوب و محصولات چوبی از پرم به ایران تشکیل گردد.
لازم به ذکر است که استان پرم با جمعیت حدود ۲/۵ میلیون نفر در جنوب سیبیری روسیه در حاشیه رود کاما قرار دارد و از لحاظ درختان جنگلی و تولید محصولات سلولزی و انواع کاغذ دارای اهمیت زیادی برای روسیه است و از لحاظ صادرات چوب و محصولات چوبی از اهمیت فراوانی برای جمهوری اسلامی ایران برخوردار است.