Iran & Russia | ملاقات رییس اتاق بازرگانی گیلان با مدیرعامل شرکت داروسازی بیوانتیگرای روسیه
17115
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-17115,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,overlapping_content,footer_responsive_adv,hide_top_bar_on_mobile_header,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-17.2,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-7.1,vc_responsive
 

ملاقات رییس اتاق بازرگانی گیلان با مدیرعامل شرکت داروسازی بیوانتیگرای روسیه

ملاقات رییس اتاق بازرگانی گیلان با مدیرعامل شرکت داروسازی بیوانتیگرای روسیه

آقای هادی تیزهوش تابان رییس اتاق بازرگانی گیلان و رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه که در سفر کاری در روسیه بسر می‌برد با آقای پروفسور میخائیل یپینتوف استاد دانشگاه و مدیرعامل شرکت داروسازی بیوانتیگرای روسیه ملاقات نمودند. این نشست که در سرای تجاری ایرانیان در آستراخان انجام گرفت طرفین در خصوص همکاریهای ایران و استان آستراخان در عرصه داروسازی و صادرات داروهای ساخت ایران به بازار روسیه و آستراخان گفتگو و تبادل نظر نمودند. آقای یپینتوف اظهار داشتند که بخاطر تحریم‌های غرب علیه روسیه واردات دارو و مواد اولیه تولید دارو به روسیه به سختی انجام می‌گیرد. ایشان اظهار داشتند بر اساس بررسی‌های به‌عمل‌آمده، داروهای تولید ایران از کیفیت بالایی برخوردار هستند و ابراز تمایل نمودند که این محصولات از ایران به روسیه صادر گردد. آقای پروفسور یپیتنوف گفتند در حال حاضر اخذ گواهی ورود هر قلم دارو به روسیه دارای پروسه طولانی‌مدت و گرانقیمت است، ولی دولت روسیه درحال تنظیم لیست داروهای وارداتی و تدوین دستورالعملی است تا واردات دارو به روسیه تسهیل گردد. بهرحال ایشان مقدمات کار را آماده کرده‌اند و پیگیر این موضوع هستند. آقای یپینتوف گفتند اما برای شروع همکاری‌های مشترک می‌توان در خصوص صادرات مکمل‌های غذایی و لوازم بهداشتی از ایران به روسیه اقدامات مشترک به‌عمل آورد.
آقای تیزهوش تابان رییس اتاق بازرگانی گیلان از تمایل طرف روسی برای واردات داروهای ایرانی به روسیه استقبال نمودند و اظهار داشتند که تمام تلاش خود را برای ایجاد همکاری مشترک بین داروسازان ایرانی و طرف روسی به‌عمل خواهند آورد.
مقرر گردید در فرصت مناسب کارشناسان روسی برای بازدید و آشنایی با توان صنایع داروسازی ایران و همچنین برای ادامه مذاکرات به ایران سفر نمایند.