Iran & Russia | بازدید رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه از منطقه ویژه اقتصادی ” لوتوس” آستراخان روسیه
16854
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-16854,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,overlapping_content,footer_responsive_adv,hide_top_bar_on_mobile_header,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-17.2,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-7.1,vc_responsive
 

بازدید رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه از منطقه ویژه اقتصادی ” لوتوس” آستراخان روسیه

بازدید رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه از منطقه ویژه اقتصادی ” لوتوس” آستراخان روسیه

آقای هادی تیزهوش تابان رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه به اتفاق هیات همراه صبح روز جمعه ۱۰ اردیبهشت‌ماه از منطقه ویژه اقتصادی ” لوتوس ” آستراخان روسیه بازدید به عمل آوردند. در این بازدید که آقای یوگنی مارکلوف معاون این منطقه، هیات ایرانی را همراهی می‌کردند ابتدا از کارخانه پتروشیمی گکسا- لوتوس بازدید نمودند. این شرکت تمایل زیادی برای واردات مواد اولیه خود ( پلی‌پروپیلن ) از ایران دارد. مقرر گردید هماهنگی‌های لازم برای صادرات این محصول با تولیدکنندگان ایران به عمل آید. سپس هیات ایرانی از محل اجرای پروژه شرکت گلرنگ بازدید کردند. مسئول اجرای طرح در خصوص مراحل اجرای این پروژه توضیحاتی را ارایه نمودند. این شرکت ایرانی قرار است انواع شامپو، صابون‌ و شوینده‌های خانگی در این کارخانه تولید کند و سپس در سراسر روسیه توزیع نماید. در پایان بازدید، آقای تیزهوش تابان از کارخانه کشتی‌سازی ” لوتوس ” بازدید نمودند. این کارخانه دارای شش خط تولید است که همزمان می‌تواند شش کشتی مختلف را تولید نماید. در حال ساخت یک کشتی بزرگ مسافری به نام ” پطر کبیر ” هستند. این کشتی کروز که ظرفیت حمل ۳۰۰ نفر را دارد قرار است سال آینده به بهره‌برداری برسد. این کشتی رودخانه‌ای – دریایی می‌تواند به بنادر همه کشورهای ساحلی خزر تردد نماید. کارخانه کشتی‌سازی ” لوتوس ” آماده پذیرش سفارش ساخت هر گونه کشتی از ایران می‌باشد.
لازم به ذکر است که منطقه ویژه اقتصادی ” لوتوس ” در ۴۰ کیلومتری شهر آستراخان قرار دارد و در حال آماده‌سازی زیرساخت‌ها برای احداث واحدهای تولیدی، صنعتی و تجاری می‌باشد و تمایل زیادی به پذیرش پروژه‌های سرمایه‌گذاری از طرف ایرانی دارند.